22 Kasım 2012 Perşembe

HALA YAĞ KUTULARINA ÇİÇEK EKİYOR MUSUNUZ?


 Eskiden böyleydi işte.

Yağ Tenekeleri sadece yemek hizmeti vermezlerdi. 

Bu tenekeler aynı zamanda saksı gibi önemli bir hizmet verir, o güzelim çiçekleri yetiştirir,  büyütürdü.

İşte annem ve babaannemin bu resmi, belki de 50 yıldan daha fazladır. Resim  VİTA yağının o günlerdeki ikinci görevini belgeliyor.

Yazılar öne gelecek şekilde vitalar dizilir,  içine her türlü çiçek ekilir, birde bizimkiler gibi böyle de bir resim çekilince herkes bu resmi alır, nostalji sayfalarında kullanır.

 Belki de zamanın ötesine iletilecek bir şeyleri varsa insanların, bu resimlerle hayat bulur. 

Bu resim yağ firmalarının ilgisini çeker mi, vita yağı hala var mı bilmem ama, nostaljik sitelerde bu resmimi görünce duygulanıyorum.

 Ölünce meşhur olan babaannemi, uzun ömürler versin annemi  görünce hoşuma daha da gidiyor bu resim.. 

Şimdilerde nerde çiçek ekilen yağ kutuları..


Becel kutusuna mı ekelim?
Yoksa salat yağı kutusuna mı?

Eğer ekiyorsak bile muhakkak ayıp olur, böyle görünmesin diye üzerine bir transfer, geri dönüşüm, boyama ile o nostaljiyi kaybediyoruz.   Belki de şimdi de aynı resimdeki pozu, dizi dizi salat yağı kutularıyla mı yapmalı? İlerde bizim çocuklarımız da onları koyar belki sanal alemlere.. 

 Vitanın önemi o yıllarda çok büyüktü. onunla yapılan herşey güzel olurdu. Çok yakınlarda Migros mağazası nostalji köşesi yaparak Vita yağını satışa sunmuş, onunla yapılan kurabiyeler kıtır kıtır oluyormuş, almışlar ve yapmışlar gerçekten de o yağın önemini hissetmişler. 

Hatırladınız mı bu güzel VİTA yağını.. Nostaljik şimdilerde bu gözde yağ.. 


Aşağıdaki şiirde ne güzel yakıştı bu resimle, yazarını bilmiyorum ama resimle örtüşen duyguları için yayınlıyorum. 

"sen içerdeyken ben
vita kutularında çiçek yetiştirdim
sokakta top oynadım çocuklarla
ayakkabılarımı eskittim
güneşe karşı durdum sabahları
geceleri bir başıma yıldızları bekledim"


(şiir: internetten alıntı)
Resim: serpille hayata dair albümünden.. 

8 yorum:

  1. Benden aşırmışsınız :)))
    Ümit KIRUÇ

    YanıtlaSil
  2. şiir bana ait değil tabii ki.
    fotoğraf bana ait :)
    ümit kıruç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf size nasıl ait oluyor onu anlayamadım Ümit Kuruç, o resimdeki annemle, babaannem benim, size nasıl ait anlayamadım ben şiir için alıntı diye emeğe saygısızlık gostermeyeyim dedim ama resim deyince şaşırdım. Açıklarsaniz seviniriz Umit Kiruc

      Sil
  3. Fotoğraf size nasıl ait oluyor onu anlayamadım Ümit Kuruç, o resimdeki annemle, babaannem benim, size nasıl ait anlayamadım ben şiir için alıntı diye emeğe saygısızlık gostermeyeyim dedim ama resim deyince şaşırdım. Açıklarsaniz seviniriz Umit Kiruc

    YanıtlaSil
  4. Yazınızı şimdi gördüm kusura bakmayın.
    Ancak...
    Ben fotografı facebook'ta 2009 yılında paylaşmışım bu blog ise yukarıdaki tarihe göre 2012 de. siz olsanız ne düşünürsünüz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce ben Blogcu sayfasında yazıyordum. Kesik Sakladıklarım isimli blogum vardı. Blogcularda problem olunca blogspota geçtim. Büyük ihtimalle siz resmi ordan almışsınız. Yani size ait olmayan bir resim için benden aşırmıssınız diye eleştirinizi duyunca çok şaşırdım. Siz büyük ihtimalle aşağıdaki blogdan almışsınız, resim vita reklamının yeni yüzü oldu.. önemli olan paylaşıma zenginlik katabilmek. yoksa kopyalama izni veriyorum herkese tabiiki de...
      http://spacal.blogcu.com/yagcilarda-inecek-var-mi-hala/5436197

      Sil
  5. Dikkat.

    Bu Asa sigorta sirketi oldugu için, tüm özellikleri riayet türünü sigorta, biz de çalismak için denizasiri veya kisisel is için seyahat için vize disari sigortalamak ne, sen biz kisisel sirket kurmak için ülkeden disari seyahat etmek bir kredi ihtiyaciniz varsa Seçtiginiz herhangi bir ülkede yerlesmek için seyahat etmek size kisisel vize veya aile vizesi saglamak için yetenekli. Firmamiz size 28 yil Maximo süresi geri ödeme için bir emlak insa, bu yüzden eger ilgilendi, lütfen simdi uygulayabilirsiniz.

    Size seçtiginiz herhangi bir ülkede, kisisel is baslatmak için herhangi bir miktar kredi yetenegine sahiptir, bu nedenle herhangi bir ülkeye seyahat için vize gerekirse, lütfen bu e-postayi basvurun: visaagency040@gmail.com ya da bir kredi ihtiyaciniz varsa baslamak için finance_institute2015@outlook.com: kisisel sirket kadar lütfen bu e-postayi temas

    Firmamiz bu bilgi feryat uzmanlasmis.
    (1) denizasiri seyahat için vize veriyoruz.
    (2) Biz bireye% 2 faiz oraniyla kredi, kisisel is baslatmak için vermek.
    (3) kara mallarini sigorta.
    (4) ev mallarini sigorta.
    (5) olusturmak ve aylik taksit ödeyerek bireysel ucuz miktarda disari satis.

    Eger ev veya aylik taksit ödeyerek herhangi bir emlak satin almak istiyorsaniz, firmamiz herhangi bir sorun olmadan seçtiginiz herhangi bir süre ve seçtiginiz herhangi bir ülkedeki bir tane almak için yetenegine sahiptir.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için çok teşekkür ederim.